گروه اقتصادی: بازارهای سهام و طلا چنانچه پیش‌بینی می‌شد، دیروز در ساعات اولیه شروع به کار به کاهش رتبه اعتباری مالی آمریکا واکنش نشان دادند.

دیروز قیمت طلا رکورد زد و شاخص بازارهای سهام در آسیا، اروپا و آمریکا کاهش یافت. طلا دیروز درپی نگرانی‌های ایجاد شده ناشی از کاهش رتبه اعتباری آمریکا وکاهش ارزش دلار به رکورد هزار و 702 دلار در هر اونس رسید. در این راستا بانک مرکزی اروپا موافقت خود را با خریداری اوراق قرضه منطقه یورو اعلام کرده است. این تصمیم در پی برگزاری گفت‌وگوهای اضطراری برای بررسی بحران بدهی ملی کشورهای عضو منطقه یورو اعلام شد.

افزایش قیمت سکه

اما در بازار آزاد داخلی، ارزش سکه تمام، طرح قدیم و جدید با افزایشی قابل توجه به‌ترتیب 475 و 460 هزار تومان فروخته شد. همچنین هر نیم‌سکه و ربع‌سکه 230 و 128هزار تومان قیمت خورد. به‌گزارش ایرنا، بانک مرکزی روز دوشنبه نرخ مرجع هر دلار آمریکا را 10 هزار و 567 ریال اعلام کرد که این رقم نسبت به دیروز 4 ریال رشد داشته است. همچنین نرخ هر قطعه سکه طلا طرح جدید، در شعبه‌های بانکی منتخب 442 هزار و 500 تومان بود درحالی‌که این نرخ نسبت به روز یکشنبه 3640تومان افزایش داشته است.

کد خبر 142589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز